Friday 22 February 2013

..Aurat Perempuan Dgn Ipar Lelaki..

Salam peeps..
Today mood serious..
Mungkin ramai yang aware pasal nie, mungkin ada juga yang kurang aware tentangnya.. 
CL ada baca few website pasal benda nie.. Mari kita sama-sama renungkan dan fahami rumusannya..
Kata sharing is caring kannnnn :) 

"Hubungan antara seorang wanita dan abang/adik ipar hanyalah mahram muaqqat (mahram sementara) yang mana seorang wanita boleh berkahwin dengan abang/adik iparnya jika ditakdirkan berlakunya penceraian dengan suaminya atau suaminya meninggal dunia. Oleh itu tidak harus ia membuka aurat di hadapan abang/adik iparnya, bersalaman dengannya dan berduaan termasuk keluar bermusafir tanpa orang lain"

Owh btw CL skrg stay dgn family kakak CL (kakak, bil & nephew)..
CL akui CL xpakai tudung bila duk dalam rumah..
Ampunkan dosaku ya Allah krn lalai dalam perkara nie..
I should start from now wearing tudung when my bil is around..
Semoga dipermudahkan, in shaa Allah..
Aminnnnn..


-XoXo-

2 comments:

  1. Hahaha. Aku akan terasa tensi (xdelah tensi pun) bila bil aku datang rumah sebab semua orang boleh berpakaian biasa kecuali aku...bertudung dan berlengan panjang... tp selalu aku perap dalam bilik je... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bil ko skali skala datang rumah tahan la lagi... aku ni hari2 bil ak ada kt umah *nama pon duk serumah kan???* ahahahaah

      Delete